“Menselijk, op maat, waanzinnig straf voorbereid, verrassend, concreet, goeie cultural fit” (Petra De Roos, Managing Director)
LDV United is een Antwerps communicatiebureau en maakt deel uit van de wereldwijde WPP groep. Met een team van 60 medewerkers proberen zij het verschil te maken in de reclamewereld door radicaal in te zetten op Fans for Brands. Het bureau werd op de Belgische Effie-awards van 2021 bekroond voor maar liefst 4 verschillende campagnes. Bovendien kreeg het bureau ook een Grand Sustained-Effie, de ultieme hoofdprijs. Deze award was al 10 jaar niet meer uitgereikt.
Twee jaar geleden trokken we met het Leadership Team twee dagen uit voor een gesprek over de vraag: “Hoe kunnen we als management-team nóg beter op elkaar afgestemd zijn en echt een sterk team vormen, zodat we samen met onze mensen kunnen bouwen aan een stevige structuur en duidelijke afspraken waarbinnen ons bureau verder kan groeien, en dat zonder onze warme LDV United-cultuur op te geven?”
Nog eens twee jaar later vroeg het team ons opnieuw voor een tweedaagse, deze keer met de expliciete uitdaging om hen te helpen nadenken over de invulling van hun positionering als The People’s Agency, en hun rol als Leadership Team om dat te kunnen waarmaken. Dat leidde tot een heerlijke dialoog over purpose, identiteit, leiderschap, duurzaam ondernemerschap en tot praktische handvatten en afspraken om de koers vorm te geven op de werkvloer. Een bevlogen team kreeg zo nog meer grip op de koers van het schip en kwam tot inzichten over de eigen rol en de manier om dit te kunnen vasthouden in the heat of the battle.
Na afloop was de conclusie dat er een belangrijke stap gezet is: “Ik heb ervaren dat de stap die het leadership team most zetten, gezet is. Op een goed geregisseerde manier hebben jullie die inzichten bij het team aangebracht. We hadden ook meteen het gevoel: die begrijpen ons en onze business.” (Harry Demey, CEO).
Lien Peeters en Benny Corvers zorgden voor de voorbereiding en begeleiding van de groep op een fantastische plek in de ardennen, waarbij de groep ruim de kans kreeg om met elkaar in gesprek te gaan in de veilige bedding van een proces dat hen voortstuwde en goesting gaf om telkens een stapje verder te gaan. Samen kwamen we tot inzichten over de betekenis van purpose voor LDV United, de manier waarop ze impact willen hebben in de wereld, en de aanscherpingen die nodig zijn in hun manier van sturen en organiseren. Op een heel toegankelijke manier kregen ze inzichten in organisatiestructuren en -dynamieken en werkte het team aan een gedeelde taal.
“Jullie duiken best diep in onze organisatie én in de dynamieken tussen individuele persoonlijkheden. Het feit dat jullie dit goed kunnen, mét onderbouwde frameworks en eigen taal, maakt dat de begrijpbaarheid en toepasbaarheid vergroot. Jullie houden ook een goede balans tussen ons in toom houden en soms even loss te laten gaan.” (Petra De Roos, Managing Director)